Reklamace a reklamační řád
Reklamační řád
Tento Reklamační
řád upravuje způsob a podmínky reklamace vad zboží zakoupeného prostřednictvím
on-line obchodu Lukosik.cz od naší společnosti
Furaito services,
s.r.o., se sídlem Pod Hybšmankou 3060/1A, Smíchov,
150 00 Praha 5
IČ: 24697061
DIČ: CZ24697061
Zapsanou v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem
v Praze, oddíl C, vložka 166904
Adresa pro doručování: Dominikální Paseky,30, 262 23 Bratkovice
Kontaktní e-mail: sales@lukosik.cz
1.
Za
jaké vady zboží odpovídáme?
Jako prodávající
odpovídáme za to, že zboží při převzetí nemá vady. To znamená, že zboží
při převzetí zejména:
- má
vlastnosti, které mezi námi byly ujednány, které popisujeme, nebo které jste
mohli očekávat s ohledem na povahu zboží;
- je
v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti;
- vyhovuje
požadavkům právních předpisů;
- zboží
se hodí k účelu, který uvádíme, nebo ke kterému se zakoupené zboží obvykle
používá;
- za
vadu zboží je též považována situace, kdy vám dodáme jiné zboží, než jaké bylo
mezi námi sjednáno;
- odpovídá
jakosti, která byla mezi námi sjednána, popřípadě jakosti, kterou pro daný
typ zboží stanoví platné a účinné právní předpisy; a
- nemá
právní vady, tj. ke zboží nemá majetková práva 3. osoba a zboží je vybaveno
dokumenty a doklady potřebnými pro řádné užívání zboží.
Spotřebitelům dále odpovídáme za to, že se
tyto vady nevyskytnou v záruční době. Nejste-li spotřebitelem, není
vám zákonná záruční doba dle článku 2 poskytována. Článek 2 se vztahuje
pouze na spotřebitele.
Nad rámec zákonné záruční doby pro
spotřebitele neposkytujeme žádnou záruku za jakost.
Jste-li podnikatelem, práva z vadného
plnění zakládá pouze vada, kterou mělo zboží při přechodu nebezpečí škody na
zboží, byť se projeví až později. V případě, že se vada vyskytne
v závislosti na porušení některé z našich povinností, náležejí vám
práva z vadného plnění i v takovém případě.
Za vadu zboží nelze považovat rozdílnost
odstínů barev ve skutečnosti a na elektronických zobrazovacích zařízeních.
Pokud zboží neodpovídá vaší představě, máte v případě, že jste
spotřebitelem, právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží
v souladu s článkem 5 Všeobecných obchodních podmínek.
Jste-li spotřebitelem a vada zboží se
projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné
již při převzetí.
2.
Jaká
je záruční doba?
U nepoužitého
spotřebního zboží činí záruční doba dvacet čtyři měsíců od převzetí zboží,
není-li na webovém rozhraní, v dokumentech přiložených ke zboží nebo v
reklamě stanovena delší záruční doba.
V souladu s § 2167 písm. d),
občanského zákoníku, se nepoužije záruční doby určené v předchozím
odstavci v případech, kdy to vyplývá z povahy věci. Tím nejsou nijak
dotčena ostatní práva spotřebitelů z vadného plnění, zejména práva dle §
2161 občanského zákoníku o jakosti při převzetí.
Pokud je na zboží uvedeno datum minimální
trvanlivosti, popřípadě je u věci podléhající rychlé zkáze uvedena doba, po
kterou lze věc použít, trvá záruční doba do takového data.
Berte na vědomí, že v případě, že vám bude
zboží vyměněno či opraveno, na nové zboží, resp. vyměněné součástky a náhradní
díly neběží nová záruční doba. Záruční doba se však v takovém případě
prodlužuje o dobu, po kterou jste nemohli kvůli vadě zboží užívat, tj. zejména
o dobu, po kterou je zboží v opravě.
3.
Jaká
práva z vadného plnění máte?
Vaše práva
z vadného plnění se řídí občanským zákoníkem, zejména § 2099 až 2117 a
jste-li spotřebitelem, také § 2165 až 2174.
4.
Jste-li
spotřebitel nebo podnikatel:
V případě,
že vada zboží existovala nebo se má za to, že existovala již při převzetí
zboží, náležejí vám níže uvedená práva z vadného plnění.
Pokud je vada zboží podstatným
porušením smlouvy, náležejí vám tato práva z vadného plnění:
a) odstranění
vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci;
b) přiměřená
sleva z kupní ceny; nebo
c) odstoupení
od smlouvy.
V případě podstatného porušení
smlouvy nás při oznámení vady nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady informujte
o tom, jaké právo z vadného plnění jste si zvolili. Upozorňujeme vás, že
pokud tak neučiníte, budou vám náležet pouze ta práva, která by vám náležela
při nepodstatném porušení smlouvy. Provedenou volbu je možné měnit pouze po
dohodě s námi.
Pokud v přiměřené lhůtě vadu zboží
neodstraníme, můžete požadovat namísto odstranění vady přiměřenou slevu
z kupní ceny, nebo můžete od smlouvy odstoupit.
Pokud je vada zboží nepodstatným
porušením smlouvy, můžete požadovat:
a) odstranění
vady; nebo
b) přiměřenou
slevu z kupní ceny.
V případě, že vadu zboží neodstraníme
včas nebo odstranění vady odmítneme, můžete požadovat slevu z kupní ceny,
anebo můžete od smlouvy odstoupit. Provedenou volbu je možné měnit pouze po
dohodě s námi.
Berte na vědomí, že dokud neuplatníte své
právo na slevu z kupní ceny nebo neodstoupíte od smlouvy, jsme oprávněni
dodat vám chybějící zboží nebo odstranit právní vadu (zejména dodat chybějící
dokumenty).
Výměnu zboží nebo odstoupení od smlouvy
nelze požadovat v případě, že nemůžete věc vrátit v tom stavu,
v jakém jste ji obdrželi. To neplatí v případě, že:
a) došlo
ke změně stavu v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady věci;
b) jste
použili věc ještě před objevením vady;
c) jste
nezpůsobili nemožnost vrácení věci v nezměněném stavu jednáním anebo
opomenutím; nebo
d) jste
věc prodali ještě před objevením vady, spotřebovali ji, anebo pozměnili věc při
obvyklém použití; stalo-li se tak jen zčásti, vrátíte nám, co ještě vrátit
můžete, a dáte nám náhradu do výše, v níž jste měli z použití věci
prospěch.
Pouze
jste-li spotřebitel:
Pokud se vada spotřebního zboží vyskytne
v záruční době dle článku 2, náležejí vám níže uvedená práva
z vadného plnění:
a) právo
na výměnu zboží máte v případě, že:
- zboží
během záruční doby pozbyde některou z vlastností uvedených v článku 1
reklamačního řádu a není to vzhledem k povaze vady nepřiměřené;
- je
vada neodstranitelná; nebo
- se
na zboží vyskytne větší počet vad.
Požadovat výměnu zboží nelze u zboží
prodávaného za nižší cenu. Namísto toho můžete požadovat přiměřenou slevu.
b) právo
na přiměřenou slevu z kupní ceny máte v případě, že
- nezvolíte
právo na odstoupení od smlouvy nebo výměnu vadného zboží;
- nejsme
schopni zboží vyměnit (například zboží se již nevyrábí);
- nezjednáme
nápravu v přiměřené době, nebo v případech, kdy by vám zjednání
nápravy působilo značné obtíže; nebo
- věc
má vadu, z níž jsme zavázáni, a jde o věc prodávanou za nižší cenu.
c) právo
na odstoupení od smlouvy máte v případě, že
- je
vada neodstranitelná;
- se
na zboží vyskytne větší počet vad;
- nejsme
schopni zboží vyměnit (například zboží se již nevyrábí); nebo
- není
možné vyměnit vadné zboží za bezvadné.
5.
Kdy
nelze práva z vadného plnění uplatnit?
Práva
z vadného plnění vám nenáleží, pokud:
- jste
o vadě před převzetím věci věděli;
- jste
vadu sami způsobili; nebo
- uplynula
záruční doba.
Záruka a nároky z odpovědnosti
za vady se dále nevztahují na:
- opotřebení
zboží způsobené jeho obvyklým užíváním;
- věci
prodávané za nižší cenu – pouze ve vztahu k vadě, pro kterou byla nižší cena
sjednána;
- nesprávné uchovávání
zejména živého materiálu (jedná se hlavně o sazenice a cibuloviny – je nutné je
ihned po obdržení vybrat z obalu a uchovávat na chladném, suchém a temném
místě; nebo
- vyplývá-li to
z povahy věci
6.
Jak
postupovat při reklamaci?
Reklamaci u nás
uplatněte bez zbytečného odkladu od zjištění vady. V souladu se
zákonem o ochraně spotřebitele přijímáme reklamace:
- v
místě podnikání (Adresa pro doručování)
Doporučený postup při reklamaci:
- pro
rychlejší vyřízení nás o reklamaci můžete předem informovat telefonicky,
e-mailem či písemně;
- zároveň
je vhodné nás informovat o tom, jaké právo z vadného plnění jste si
zvolili, tedy zda máte v souladu s tímto reklamačním řádem zájem o
výměnu zboží, odstoupení od smlouvy, slevu z kupní ceny, popřípadě další
práva v souladu s tímto reklamačním řádem a občanským zákoníkem;
- reklamované
zboží nám doručíte (jinak než na dobírku, kterou nepřebíráme), přičemž při
zasílání doporučujeme zabalit zboží do vhodného obalu tak, aby nedošlo k jeho
poškození či zničení;
- pro
usnadnění postupu je vhodné ke zboží přiložit doklad o zakoupení zboží či
daňový doklad – fakturu, byla-li vystavena, nebo jiný dokument prokazující
koupi zboží, spolu s popisem vady a návrhem na způsob řešení reklamace.
Nesplnění některého z výše uvedených
kroků nebo nepředložení kteréhokoliv z výše uvedených dokumentů nebrání
kladnému vyřízení reklamace dle zákonných podmínek.
Okamžikem uplatnění reklamace je okamžik,
kdy nám byl oznámen výskyt vady a uplatněno právo z odpovědnosti za vady
prodané věci.
O doručené reklamaci rozhodujeme ihned, ve
složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba
přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady.
Reklamace včetně odstranění vady bude vyřízena bez zbytečného odkladu,
nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se nedohodneme na delší
lhůtě.
Při reklamaci vám vydáme písemné potvrzení
o tom, kdy jste právo uplatnili, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení
reklamace požadujete; a dále (po vyřízení reklamace) vám vydáme potvrzení o
datu a způsobu vyřízení reklamace, případně písemné odůvodnění zamítnutí
reklamace.
V souladu s občanským zákoníkem
máte právo na úhradu účelně vynaložených nákladů při uplatnění reklamace zboží.
Vezměte na vědomí, že právo na úhradu těchto nákladů musíte uplatnit do jednoho
měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu.
Tento Reklamační řád je platný a účinný od
1.1.2021